Elektronické podanie žiadosti

Od 15. decembra 2024, na základe legislatívnych zmien, bude možné podávať určité typy žiadostí aj elektronicky prostredníctvom platného a aktivovaného pobytového dokladu. Zákon umožňuje online podanie žiadosti o obnovenie prechodného pobytu, vydanie nového pobytového preukazu, žiadosti o dlhodobý pobyt a žiadosti o trvalý pobyt na neobmedzený čas. V súčasnosti je však elektronické podanie možné iba pri žiadostiach o obnovenie prechodného pobytu a o vydanie pobytového dokladu.

Je potrebné mať platný pobytový preukaz, ktorý musí byť aktivovaný na elektronické použitie (na cudzineckej polícii, bez potreby objednania termínu, priamo na mieste), a je potrebné nastaviť si bezpečnostný osobný kód (BOK), ktorý budete používať pri elektronickej komunikácii s cudzineckou políciou cez eGovernment. Tiež si musíte zakúpiť čítačku občianskych preukazov. Po aktivácii pobytového preukazu na cudzineckej polícii je potrebné do počítača nainštalovať potrebné certifikáty/podpisový softvér. Všetky relevantné informácie a pokyny sú podrobne vysvetlené na príslušnej webovej stránke. Naše centrum neposkytuje podporu klientom pri otázkach alebo technických problémoch – použite, prosím, používateľské príručky a časté otázky (FAQ) na portáli eGovernment.

Po úspešnom elektronickom podaní žiadosti budete o ďalších krokoch informovaní priamo cudzineckou políciou (Ministerstvo vnútra SR) prostredníctvom vašej elektronickej schránky.

Je potrebné pravidelne kontrolovať svoju elektronickú schránku (prístupná je cez aktivovaný pobytový preukaz) a riadiť sa pokynmi cudzineckej polície (termín na odobratie biometrických údajov, poplatky).